klik sini

leave your footprint here :)

Sunday, April 24, 2011

mari menulis

hello selamat pagi, petang dan malam.

setelah berbulan berminggu dan berhari lamanya aku x update blog, kini tibalah masanya.

praktikal dah habis. sekarang adalah minggu2 terakhir aku sebagai student. so nak kena fully utilize ye u olls. last friday adalah presentation day n this wednesday adalah report submission day.lepas tu berakhirlah segala2nya.

so sekarang adalah misi mencari kerja. 3 tahun yg lalu ada org penah ckp ngn aku. kerja skrg x mcm dulu. skrg susah nk cari kerja. bg aku rezeki masing2 kita x tau. n kita x kan nampak. ok so 3 tahun berlalu.. alhamdulillah invitation utk interview xde lah melimpah ruah, tp cukup sekadar fresh grad punya level lah kan org nk pgl interview pun. jadinya wait n see mana satu akan aku rasa ok n yang penting masa satu company akan rasa aku ok.haha! kesian jgk dgn aku sbnrnya kan.

oh btw kononnya aku akan sambung kerja as temporary dkt tempat praktikal aku. malangnya aku xnak. dan bakal menolak minggu dpn. bukan menolak rezeki, tapi hakikatnya aku kecewa. bak kata advisor aku, if nobody appreciate u there, walk away n u will know that many people out there will appreciate u more. aku boleh terima nk kena buat organization chart hari2, angkat kotak hari2, pos surat hari2..bak kata org buat kerja kerani. tp janganlah buat aku rasa mcm aku ni pencacai orang pulak kan.. hari ni kau buat orang, esok lusa anak kau pulak kena. x kesian ke anak kau jd pencacai org nnt. bukan mendoakan tp patutnya lebih pikir keadaan orang di bawah kalau kau di atas.

so skrg ni akan cari kerja yang tempanya kurang berpolitik, orangnya lebih profesional dan kerjanya lebih berbaloi dengan gaji. bukan pentingkan duit, tp duit adalah penting skrg. susah senang sakit perit sendiri tanggung. xpernah ada istilah orang sanggup tolong kalau berkaitan dgn duit melainkan org tu sanggup sehidup semati dengan kau.

ok tu je luahan perasaan utk hari ni,sekian.

No comments: