klik sini

leave your footprint here :)

Friday, December 25, 2009

[ membebel ]

hello..
dah lama aku x berceloteh panjang ni ha..
so now aku nk membebel sepanjang mungkin..since suma org dh mengupdate belog masing2, aku pun nk update lah..asek update psl aktiviti holiday aku je kan..nk jgk la update aktiviti hati dan prasaan aku neh..aku usya2 belog sana sini, sumanya nk cerita hal masing-masing..luar dalam suma ada..xkesah la..masing-masing punya belog..hehe..tp apa aku nk berceloteh ni xde kaitan ngn belog2 sekelian alam ok..

ni ha aku nk bercerita pasal tahun 2009 ni..2009 ni dah nk abes dh pun..kalau nk diikutkan, taun paling byk duka dari suka pun ya jgk, taun byk suka2 dari duka2 pun ya jgk..macam last post aku hari tu, kalau x hujan, mesti panas..tp mesti sunyi kan kalau panas dan hujan xde..ibarat langit tanpa bulan dan bintang gitu!haha..tp apa pun, pengalaman 2 penting beb..experience aku bertambah2 plak sepanjang2 taun ni kan..aku blajar byk benda sgt..yela,merempat umah tirah 3 bulan, pindah rumah je 3 kali.result naek turun 2 kali, membe2 datang dan pergi pun byk kali..xdehal lah suma ni..offensive deffensive pernah menjadi perkara biasa dlm hidup aku taun ni..even pegi holiday pun x terkali-kali!ha!mcm2 aku dh langsaikan taun ni..

sikit hari lagi, 2009 bertukar menjadi 2010..maka secara rasminya umur aku pun 20 bertukar menjadi 21..wah!sudah x da teen lg dh.. ni ha ayat membe lama aku suhailah masing2 dah besar..dh ada haluan masing2..so the only way nk tau psl hal masing2, baca la blog!

hahaha!nmpaknya ada yg mengupdate aktiviti harian aku!xde hal lah..aku x kisah pun..cumanya apa yg aku buat, harapnya xpyh la dicanang benda2 x baik..cukup sekadar baca, tau..kan3?
hehe..kalau ye pun aku buat benda x baik, xpyh la nk cite..skali kite cite pasal org ni, 10 kali datang balik kt kite..aku igt lagi zaman skolah dulu..aku x suka org mencarut2 neh..tau2 je aku yg blajar mencarut!hahahahaha!!dunia ni bulat katanya!jadi, wat u give u always get back..jgn xsuka itu ini sbb nnt yg dibenci2 tu la yg disayang2..alahai..lg satu jgnlah demand sangat kan..nk everything perfect..dlm hidup ni..mmg xkan perfect punya..tmbah2 bila bab kawan..mcm aku knl si nisa 2..awal2 kenal mmg aku assume die skema n ala2 sombong sket..den bile dh kenal, laen jdnya!haha..bila dh jd housemate pun laen caranya..so..never assume yg kita kenal org tu kalau x betul2 kenal..jgn plak meludah2 menghina2 kalau kita x suka cara kawan kita tu..diam lagi bagos..tp jgn plak kalau diam tu pun kita asyik canang kt suma org yg kita tgh diam!x gune gak 2..kan3?

xpelah..lain org, lain caranya..manusia ni ssh nk hidup bersama..tp apa yg menyenangkan 2 adalah perasaan saling memahami..mcm org kawen2 2 sume, ade gak time2 dorg gado..tp most of the time dorg saling memahami..so bahagia lah dorg..mcm 2 gak hidup ni..kalau ada yg x suka org amik tau pasal dunia dier, so yang lg sorg jgnlah amik tau..kan senang gitu..xde la timbul prasaan benci tu..igt tau!jgn benci2..nanti ttbe je org yg korg benci tu jadi ipar2 korg ke..mane la tau kan..Allah je tentukan jodoh maut ni..ha!so skrg ni..sama2 la kita berubah utk jadi yg lebih baek..bak kata d, taun dpn sem baru, blaja btul2! xnk result mcm sem ni..sedehnye!haha..

apapun, suma org mengharapkan kesempurnaan dalam hidup masing2..since kita tau yg hidup ni x kan sempurna, bersyukurlah dgn apa yg kita ada..kalau kita hilang 1 benda, byk lagi yg datang ganti..kalau kita dpt 1 benda, hargai benda tu betul2..sbb 1 benda tu xkan dtg 2 kali..kalau datang pun, keadaannya x sama (kata cermin) hehehe..kalau ada yang rasa sayu2 gitu ngn post aku ni..aku mintak maaf lah ye..kalau ada yg marah2, jgn la repost blk ayat2 aku nih..aku xde niat saketkan ati sesape pun..sekadar membebel utk diri aku n utk yg berminat nk baca je..ok sume2?

ok..im out to dating again..dis time tgk wyglah..alvin and the chipmunks 2..hehe..sape nk ekot jom la..fara fauzana ade kt bukit tinggi kul 2 smpai 5 ptg ni tau!
daaa!~

No comments: