klik sini

leave your footprint here :)

Monday, April 13, 2009

::ombak laut::

hari2 ku berlalu dengan begitu pantas.sehinggakan apa yang dilalui hari2 ini tidak lagi menjadi hari2 yang aku idamkan seperti mana petahnya akal fikiranku untuk mengimpikan hari2 indah..
ke mana pergi segala impi2 ku, angan2 ku, fantasiku..semua xlagi ku jumpa..semuanya bagai dihakis ombak yang kejam..

kata org ombak itu sgt baik..tapi bagi aku ombak sgt jahat..sbb ombaklah yang slalu memukul pantai, memusnahkan istana pasirku yang ku cipta..paling ku rasakan ombak itu jahat, ombak dah punahkan istana yang terindah pernah ku bina..yang sepatutnya menjadi angan2ku, impi2 ku..kenapa ombak ini begitu kejam sehinggakan sanggop utk tinggalkan aku dgn impi2 kosong, angan2 kosong..kenapa masih ombak itu dikatakan baik hanya semata2 ombak itu mampu menghembuskan nafas angin yang hangat untuk semua org?!aku sndiri tidak pernah merasakan belaian angin itu sepertimana org lain merasakan kemesraan angin yang membelai2..kenapa kena mcm ni?!

kini ku rasakan yang aku sbnrnya perlu untuk tidak lagi dkt dgn laut yang penuh gelora yang entah bila kita akan tau bila datangnya ombak kuat, bila datangnya tsunami yang tergamak menjemput jutaan jiwa pulang..cintanya aku pada laut itu entahkan perlu entahkan tidak.kerna laut itu tidak sebenarnya mencintaiku sepertimana aku mencintainya.laut itu penuh dgn obor2, ikan2 yang sanggop mkn spesisnya sndiri, laut itu juga pnya ombak yang jahat.

salahkah aku jika terus mencintai laut sdgkan tiada satu pun di laut itu yang mencintaiku..suma di laut itu, hanya meluluhkan hati ini yang setia pada laut. tapi sang laut tetap megah dgn ombaknya yang hebat memukul pantai!wahai sang laut, aku ttp di sini..hanya kerana kau laut, kau xmampu untuk melihat aku di sudut2 ruangmu yang terbentang luas!tiada sedikitpun ruang di laut itu ku rasakan bebas untuk ke sana ke sini..

xmampu untuk ku rasakan kehangatan sang ombak yang memukul pantai, dan sgt sukar untuk jiwaku terasa keindahan laut di sana.. makin hari, laut itu tidak lagi menampakkan kebiruan laut yang slama ini menjadi warna yang paling indah untuk laut..mmg kata orang itu betul.biarkan laut dan ombak itu bersatu.jgn pernah coba pisahkan laut dan ombak..kerana sekejam2 ombak, kejam lagi aku yang coba utk pisahkan ombak dan laut..

2 comments:

L0lyp0p Candy Horr0r... said...

i think i noe who is ombak..
n who is laut..
x tau la kn..
btol ke x..
tp anis..
sgt seksa kan kalo kite pendam ap yg kite rase?
so kalo da x tahan just lepaskan..
supaya ko akn lebih lega dan tenang..

maiSarah said...

haha..
tgh lpskn la ni..
kalo x xda la ujudnya ombak n laut ni..
u tink u noe?
guess who?!
hehe